tisdag 16 mars 2010

Nu är verkligeheten tillbaka!


Idag är första dagen som jag och Lo är ensamma hemma, kärleken har gått till jobbet och nu skall vi klara oss själva. Jag är förvånad över hur bra det har gått.
Vi började dagen med att jag åt frukost och Lo tittade på sen badade jag henne och det gillades och efter det var hon så hungriga att tårarna rann och jag fick ont i hjärtat. Men fram med maten och alla tårar byttes ut mot hennes små grisgrymtningar som hon har för sig, ibland undrar vi om det inte är en liten gris som är gömd i hennes lilla kropp med tanke på att de rådande "svintiderna".
Medan jag ammade kunde jag dricka kaffe och gosa med Morris, som denna vinter blivit världens gosigaste, annars gillar han inte att gosa så mycket, vill mest äta och sova när han är hemma, fast nu är han lycklig igen att han kan vara ute lite längre stunder utan att frys allt för mycket om trampdynorna.
Lo somnade och jag kastade mig in i duschen, men fick rycka ut med schampo i håret för att trösta den lilla som vaknade till, in med nappen och ligga nära nära och hon somnar om. Tillbaka till duschen, sen prövade jag lite kläder och till min fasa upptäcker jag att dom här Dolly Parton brösten som intagit min kropp pajar allt, alla mina fina klänningar och blusar går inte över:(
Tänk att folk lägger in silikon i brösten, det är så långt ifrån min värld, det finaste som finns är ju små bröst, men det viktigaste är ju att skönheten kommer inifrån, det är ingen myt! Kan du älska dig själv så älskar andra människor dig också, fast det är väl det som är svårt i dagens samhälle och som förälder har man där en svår uppgift. Något som jag fått inpräntat av mina föräldrar är att man duger som man är, man behöver inte göra sig till så mycket. Kanske är det typiskt Norrländskt, man dug som ä´å int tänk ja göra mej till!
Tillbaka till Lo som fortfarande sover och Max ligger bredvid mig i soffan och kurrar så ljuvligt, han är nog nöjd att det bara är jag och han här precis som det var innan Lo föddes. Annars går det jätte bra med katterna, de är sig lika men de gillar inte då hon skriker.
Jag har hunnit tillverka ett kort till mamma som fyller år på torsdag, så det blir dagens nästa utmaning att vi skall gå till posten.
Sen får vi underbart besök av faster, hon och kärleken skall gå på Josh Rouse ikväll och jag är så avundsjuk som inte får följa med, tänk vad härligt att få vara lite vinig och lyssna på underbara Josh. Men i Maj är det min tur då ska jag på She & Him, längtar så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar