måndag 29 mars 2010

En helg går så snabbt...


Denna helg så har min mamma varit på besök, det var jätte mysigt är så sällan man ses när man inte bor i samma stad. Vi var på stan och mamma shoppade lite, vagnen tappade ett hjul och jag ammade offentligt för första gången. Jag är inte bekväm i att bara slänga fram bröstet och amma, jag vill helst göra det privat, men med en sjal över bröstet och barnet så blir det både mysigt och i hemlighet. Vid bordet bredvid satt fyra män och pimplade öl vilket kanske inte gjorde saken bättre. Är väl aldrig en favorit att sitta bredvid fulla människor mitt på dagen, ända undantaget om musik finns med i bilden. Lo och jag var i alla fall nöjda med resultatet!
Helgen har även äntligen bidragit med att jag köpt en gul Iittala ljusstake, då mamma kom med ett litet bidrag slog jag till och den lyser finast av alla.
Och inte minst så har vi i helgen slagit till och köpt en ny barnvagn, även där med ett bidrag från mamma, tack fina du. Fast till min systers fasa har vi beställt en liten och lättkörd Brio Sing, jag tror att hon mest är orolig för att vagnen skall tippa och Lo ramla ur. Saken blev väl inte bättre av att hon såg på Plus där det handlade om en vagn som gått sönder (inte samma märke som vi köpt).
Men jag tror den kommer bli perfekt, det kommer att rymmas i vår lilla bil, jag kommer lätt att kunna komma in på uteserveringar, då den lätt rattas in mellan borden, den var inte dyr då vi köpt 08 modell, vi kan ha vår bilbarnstol direkt på chassit. Det kommer att bli lättare att gå på stan då det oftast är för trångt på de affärer jag vill gå i, ja man kan nog konstatera att mitt liv kommer att bli mycket lättare:) Sen kommer vi kunna ha den med till New York i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar