måndag 22 mars 2010

Gröna naglar!


Mina hjärtegryn sover i kapp och jag har gröna naglar, så länge som jag letat efter ett riktigt grönt nagellack och nu har jag äntligen hittat ett på Åhlens för 20kr, gissa om jag blev glad. Det är en av de positiva sakerna med att vara mammaledig ifrån jobbet att man kan ha nagellack varje dag utan att behöva ta bort det varje morgon.
Jag tänker ofta på mina arbetskamrater, undrar över vad de skrattar åt idag? Sen är jag kluven till om jag kommer tillbaka dit, då jag bara hade ett vikariat och har blivit erbjuden jobb på ett sjukhus närmare... Måste i alla fall gå dit snart och hälsa på och visa upp min underbara lilla tjej.
Nu ringde kärleken och sa att om ca. en timme kommer några glasnissar och byter ut fönsterrutan i gästrummet, den gick sönder i somras och vi har inte bytt den ännu, det är så typiskt oss, det blir liksom aldrig gjort på en gång trots att det bara är ett samtal bort.
Men det blir bra att det blir gjort innan mamma kommer, annars tycker hon bara att vi är konstiga som inte tagit tag i det. Men vi är så bra på andra saker i livet, allt handlar väl egentligen om vad man prioriterar först.
Oj, vilket hungrigt litet hjärta jag hittade i sängen, riktiga krokodiltårar, tur att man kan trösta så lätt med ett bröst.
Det är galet hur mycket man älskar sitt barn, helst skulle jag vilja ha henne under mitt skinn så att hon alltid vara när mitt hjärta.

4 kommentarer: