torsdag 8 april 2010

Kära torsdag

Åh, en sådan dag, en alldeles vanlig torsdag och jag vet inte vad den har att bjuda... Jag gillar att ha det så här, jag känner mig så fri, fri som en fågel, hej fågelpappan!
Jag är ju expert på att inte göra något fast i min värld har jag gjort en massa saker, det tar tid att tänka, man får inte glömma bort att tänka, då blir själen ledsen men man får inte tänka för mycket för då blir själen också ledsen. Vem har sagt att det är lätt att vara människa?
Jag vill ha en såg, så att jag kan såga av en tavellist, det kanske är det som blir dagens projekt? Sen har jag storslagna planer på att sy ett lapptäcke, men jag vet inte i vilken ände jag skall börja? Det är kanske enklast att bara vara, men solen skiner och det ger mig luft under vingarna, då får jag en massa motivation.
Tänk om jag hade en stuga som vi kunde vara i, en sådan dag som denna torsdag skulle jag sitta på bron och dricka kaffe och bara njuta av alla härliga vårdofter, Morris skulle jaga flugor och Max skulle ligga i solen och njuta, kanske att jag skulle kratta lite, så lite i mitt växthus. Lo skulle sova gott i sin vagn. Vi skulle längta tills imorgon då vi skulle hämta kärleken på bussen inne i byn och han skulle fnittra och vara alldeles uppspelt inför årets första grillning. Om jag ändå hade ett sommarställe.

2 kommentarer:

  1. Fina Linda....
    låter som att ni måste investera i ett alldeles eget sommar paradis! Det är mycket jobb (tro mig) men helt underbart! =)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. My jag drömmer om ett sommarställe varje dag året om, men man måste ju vara två som vill lika mycket, men jag har en långsiktig plan på hur det skall bli möjligt:)

    SvaraRadera