torsdag 1 april 2010

Glad skärtorsdag!

Oj, vad hon gråter, hon är otröstlig, det värker i hjärtat samtidigt som tålamodet tryter, det är så svårt då man inte förstår varandra, jag önskar att hon kunde berätta vad som är fel. Det ända som fungerar är om hon får amma, fast hon gjort det för mindre än en timme sedan, på kvällarna så somnar hon ifrån bröstet och jag försöker att väcka henne så att hon skall suga mer men det verkar inte fungera så bra. Kanske är det mjölken som börjat sina? Eller så tror hon att hon bara kan somna vid bröstet. Vad vet jag? Idag skall vi i alla fall köpa en bröstpump så att vi kan pumpa ut mjölk så att C kan ge henne, för vi båda känner oss otillräckliga. Man kan ju alltid hoppas på att det bara är en fas, hon fyller för övrigt 1 månad idag. Det underbara i all gråt är att hon bara behöver titta på mig så smälter jag och ångrar att jag tycker att hon var jobbig, jag smälter inombords och älskar henne ännu mer för att hon är den hon är, hon är den finaste i hela världen.
Nu kan jag i alla fall dricka mitt kaffe och få en lite egentid.
Jag längtar så efter Sälen, vi brukar oftast vara där över påsken men i år så är C tvungen att jobba, så vi kom inte iväg. Tråkigt att inte ha varit där något i år och vem vet nästa påsk kanske jag måste jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar