tisdag 27 april 2010


Jag tog på mig min nya röda paj och träskor, rullade upp jeansen, la hjärtat i vagnen och började min färd mot söder. Glömde solglasögonen, solen sken så ljuvligt i mitt ansikte, fick kisa så nu har jag tyvärr lite ont i huvudet. Jag var på jakt efter en ny mobil, så jag följde strömmen och slog till på en Iphone, mest för att man kan ta så fina kort som ser gamla ut, för jag tycker den är lite stor, men snygg. Telia har ett mycket fint erbjudande som passar en mammaledig som jag och med ett bidrag från kära sambon blev allt möjligt.
Ångrar dock att jag valde träskor till mina vinterfötter, har fått små blåsor, men nu är det vår och det är så svårt att stå emot alla vårskor som vill komma ut ur garderoben!
Max jagar en humla på balkongen, som för övrigt börjar ta form, ny plantor har fått plats, men än finns det mycket att göra.
Men nu har i alla fall jag och två vänner bestämt oss för att ställa oss i kö för en kolonilott, så att vi nästa vår kanske kan odla våra egna grönsaker och blommor. Det är i alla fall en början mot min dröm om ett växthus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar