onsdag 21 april 2010

Aprilväder!

Inte vill man gå ut när det är snöbladat regn som faller från himlen, tar en kopp kaffe och en skorpa istället. Den lilla sover och jag la mig bredvid och slumrade lite.
Tror att jag skall måla det sista varvet på pallen som har stått och tittat på mig i över en vecka.
En underbara vän har brutit upp från sin kärlek som inte längre är hennes kärlek, hon har ett lugn och ett tinder i ögonen som jag inte sett där på länge, hon kommer att få en underbar sommar, det vet jag. Det kommer jag med! Vi och en annan vän bildar snart en magisk triangel då hon flyttar in i vårt kvarter. Som mamma sa ni kommer aldrig kunna flytta ifrån varandra, det vill jag inte heller, det är en sådan lyx att ha sina älskade vänner nära även om man inte ses varje dag så är det så tryckt att veta att de är där i sina små hem men som är stora av kärlek. Utan mina vänner skulle jag vara en ledsen person, men jag är inte utan dem de finns där i vått och torrt, det gör mig till den jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar