måndag 31 maj 2010

Vilka fynd!

I lördags var jag på Lions loppis i Gnesta och vilka fynd vi gjorde, precis som det skall vara på loppis. Andras gamla saker som blir någon annans glädje till ett billigt pris. Vi har letat en tamburmajor i över ett år utan att hitta någon och har vi hittat någon har den varit alldeles för dyr, men så stod den där mitt på parkeringen med ett par handskar som hängde på den och den blev vår för en 50-lapp. En nätt liten gungstol för 70 kr, ett underbart brickbord på hjul för 40 kr, två pinnstolar från Ikea förmodligen 50-60-tal för 20 kr styck. En Ica kasse som kostade 50 kr som man fick fylla, den fylldes med b. la ett gjutplättjärn, glasburkar, spel, en gammal fotolampa som S fotograf fick i present. Sen hittade jag en tavla som föreställer en äldre dam i de finaste gröna färgerna, hon kostade 20 kr och jag gillar henne så mycket, hon ser snäll ut fast med en liten och sträng mun. Jag vart alldeles lycklig av alla fina fynd.
Idag har vi fixat med blommorna på balkongen planterat och piffat, C har lagat de fina stolarna från Sally Ann med hjälp av presentsnöre, väldigt fiffigt, så nu ska vi bara köpa några mjukar kuddar som vi kan sitta på.
Ett besök till Rosendahls trädgård hann vi också med då C var ledig och faster S är på besök, där drack vi kaffe under äppelträden och stirrade på Östermalms gänget som skulle ha picknick, vet att det är fult att stirra men jag kunde inte sluta, barnen var så konstiga...
Tvätten hann vi också med, en väldigt produktiv och härlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar