fredag 14 maj 2010

Det blev inget Umeå denna helg, min lilla underbara tös har haft feber så vi var tvungna att åka till barnakuten, eftersom att barn under 3 månader inte skall få feber, utan då måste de läkarbedömas. Men de hittade inget avvikande och vi var på återbesök dagen efter och då friskförklarades hon. Och nu är hon feberfri och sitt vanliga jag. Men det var jobbigt då ens lilla är sjuk, hon är ju mitt hjärta. Men man måste väl vänja sig, barn är ju och ska vara mycket sjuka och jag är ju sjuksköterska och van vid sjuka människor men de är i och för sig inte mitt barn!

Såg en bild på Olof Palme och mindes då hur lik han och min älskade farmor var, de skulle ha kunnat vara tvillingar, mest är det nog fågelnäsan och färgerna. Farmor sydde på en ros från socialdemokraterna på min tröja, jag tyckte att den var jätte fin, jag grät då Olof Palme blev mördad men trots det blev det inte någon sosse av mig. Men heja de rödgröna, ut med de blåa och deras rikemanspolitik!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar